'Wienkie & Pienkie' - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van wienkenienkenepal - WaarBenJij.nu 'Wienkie & Pienkie' - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van wienkenienkenepal - WaarBenJij.nu

'Wienkie & Pienkie'

Door: Webmaster

14 Maart 2008 | Nepal, Bhaktapur

Namaste!
Jeej, de eerste zak paaseitjes is binnen: bedankt! Dan nu maar eens kijken waar we gebleven waren met de weblog ;). Dinsdag: onze vrije dag. Deze keer geen leuke dingen bekijken maar vanalles regelen. Om 9 uur reed de taxi voor bij Khwopa en gingen we met zn vieren naar kathmandu: ik, wienke, hanneke en paul (nog een Nederlander die hanneke in het heart had ontmoet en toevallig ook naar kathmandu moest). In de taxi was het erg gezellig (kletsende vrouwen op de achterbank dus dan weet je het wel ;)). Ons eerste doel was het immigratie kantoor om onze visa te verlengen. Onze taxichauffeur bracht ons eerst naar de verkeerde plek maar dankzij een mooi kaartje en de scherpe blik van wienke kwamen we toch op de goede bestemming uit. Bij visa verlengen zijn er twee opties: lang wachten & niet bijbetalen of korter wachten & 1000 rs extra betalen. Omdat wij toch hele dag hadden gingen wij voor de lange versie, zodat we aan eind van de middag weer terug konden om visa op te halen. Een probleem met het visum: hij is maar tot 21 april geldig en dan zitten wij in de bergen.. dus volgende week zondag kunnen we nog een keer terug om te verlengen… Volgende stop was Nilam (asian heritage), alle vier moesten we daar wel iets regelen. In de taxi waren we er al achter gekomen dat hanneke, wienke en ik in zelfde week naar Chitwan wilden… 1 + 1 =2 dus nu gaan we met zn drieën :D. Naast Chitwan moesten wij ook nog onze trekking regelen. Dat is ook nog gelukt dus ons schema is nu als volgt: 26 maart vertrek naar chitwan, 2 dagen daar, 29 maart vertrek naar startpunt trekking, 30 maart start trekking (Annapurna Circuit). Bij Nilam is het altijd erg gezellig dus het duurde wel ff voordat we daar weg waren. Na een broodje bij de pumpernickel hadden we nog net ff tijd om wat boekwinkeltjes te bekijken. Nilam had ons een straatnaam gegeven waar veel boekwinkeltjes zouden zitten, alleen onze taxichauffeur wist niet echt waar het was. Uiteindelijk zijn we er wel gekomen en bij het eerste de beste boekwinkeltje was het al raak: hele mooie kinderboekjes met de tekst in het engels en nepali. Hanneke en wij hebben daar allebei een voorraad van gekocht :). Op de terugweg hebben we ons visa weer opgehaald en daarna hebben we weer gezellig in de file gestaan.. ach ja, kun je wel mooi fotos maken van het verkeer ;). In Bhaktapur zijn we samen met hanneke en uzzol (‘manager’ van het heart) naar het boekwinkeltje in bhaktapur waar we de rest van onze boekjes hadden besteld. Nadat de rekening met de hand was geschreven (45 min. later…) wareb we een stapel boeken, 200 schriftjes, 240 potloden, 10 doosjes krijt en een voorraad wandkaarten rijker. Toen waren we allemaal wel toe aan eten en zijn we in het heart gaan eten. Daar hebben we een hele gezellige Nederlandse avond gehad: ik, wienke, rick, hanneke, paul en nog een nederlands stel. Wienke heeft daar haar eerste nepalese biertje gehad en werd daar volgens rick erg gezellig van. Al met al een erg geslaagde dag & avond!
Voordat ik verder ga met de rest van de week eerst maar even de uitleg van de weblog titel. Bij het personeel van het heart staan wij blijkbaar bekend als ‘Wienkie and Pienkie’. De eerste keer dat Uzzol onze namen hoorden verstond het niet goed en maakte hij er dus wienkie en pienkie van. Een paar dagen geleden vertelde hij aan rick en hanneke dat wienkie en pienkie ook in de bookshop waren geweest. Hanneke en rick vonden het erg grappig (uzzol wist gelukkig wel wie wienkie en wie pienkie was :P) en toen wij het hoorden lagen we ook helemaal dubbel. Dus nu hebben we er weer nieuwe namen bij ;).
Goed, dan nu weer verder met de rest van de week. Woensdag was weer een gewone dag met weer een ehboles. Die les (en ook les van vandaag) bestond vooral uit verbandjes oefenen. En wat doen ze dat netjes! Vooral Arati (een van de didies) maakt perfecte verbandjes die zo in een ehboboekje kunnen!
Donderdag was het weer tijd voor het overheidsschooltje. Deze keer hebben we de schriftjes, potloden en krijt meegenomen. Dat we dat allemaal zelf hebben gedragen vonden ze op het schooltje onvoorstelbaar, kon toch echt niet! Duurde ook een tijdje voordat wij ze duidelijk konden maken dat het echt ‘okay’ was. Met alle spullen waren ze ook nu weer superblij en dat er ook nog kleurenkrijt bij zat was helemaal geweldig :P. Deze keer hebben we wel ‘echt’ lesgegeven. Het begon heel serieus met een rollenspel en hele uitleg over Nederland (inclusief tekeningen van typisch Nederlandse dingen op het bord) in klas 4 maar eindige met 2 uur lang ‘head, shoulders, knees and toes’ zingen. Dat laatste vonden ze helemaal geweldig en toen we voorstelden om het ook de andere klassen te leren werden ze helemaal enthousiast (echt idee van de eeuw :P). Simpel liedje, goed dansje (‘good exercise’) en ze leren ook nog wat lichaamsdelen, wat wil je nog meer? :P. Kortom we hebben ons wel weer vermaakt :D.
Uit Nederland had Wienke spul meegenomen om hier maskers te maken met papier-mache en omdat de kinderen op vrijdagmiddag altijd vrij zijn, zijn we daar vandaag mee begonnen. Met 15 kindjes om een tafel gezellig gekliederd. Niet alle kindjes konden hun aandacht er even lang bijhouden maar met onze hulp en die van een paar oudere kinderen hebben we nu 8 ballonnen gepapier-mached. Morgen knippen we ze door de helft en gaan we ermee verder knutselen. Het eindresultaat komt vast nog wel op de weblog :P.
Ik geloof dat dit wel weer onze belangrijkste belevenissen waren en anders horen jullie de aanvulling de volgende keer wel!

Liefs,
Wienke & Nienke

• 14 Maart 2008 - 11:36

Yaar:

woei! het is te merken dat jullie weer in nepal zijn, de ene weblog na de andere! geweldig! Superleuke verhalen, wienkie en pienke, die moeten we erin houden:D
    ben benieuwd naar het papier machee vervolg, dus kom maar op met die foto's :D

xxxx

• 14 Maart 2008 - 19:34

Annemiek:

Hey Wienkie & Pienkie (Jaa... nu gaan we er ook gebruik van maken!)

Klinkt reuzegezellig dat geknutsel met de kindjes, ben benieuwd naar het (ongetwijfeld prachtige) resultaat! Super dat jullie zoveel spulletjes gehaald hebben voor het schooltje, kunnen ze weer even vooruit :)

Ik was vanmiddag trouwens wat dingetjes in m'n agenda aan t zetten en kwam opeens tegen: Nienke terug! Dus dat betekent: bijna! Tenminste, voor ons dan... Voor jullie is er nog een helehoop leuks en geweldigs te beleven de komende weken!! Have fun!

xx

• 15 Maart 2008 - 09:47

Lieke:

Heeey!!

Nou jullie hoeven je in ieder geval geen moment te vervelen met al dat geregel en geknutsel en lesgeven ;) Het zijn in ieder geval wel allemaal hele leuke dingen om te doen. En dan gaan jullie ook al weer bijna de Himalaya in, wat gaat het toch snel allemaal! Ik weet dat ik dat bijna elke keer zeg, maar ik blijf me er gewoon over verbazen. Heel veel plezier!

Liefs,
    Lieke

• 15 Maart 2008 - 18:35

Nicky:

hey meiden,
    zo te horen hebben jullie het nog steeds prima naar jullie zin. en ook leuk dat jullie weblogs zo uitgebried zijn zo weten wij precies wat jullie allemaal meemaken! ben benieuwd naar verdere verhalen en naar het papier machee resultaat.

xxx nicky