Beeste in de jungle - Reisverslag uit Quito, Ecuador van wienkenienkenepal - WaarBenJij.nu Beeste in de jungle - Reisverslag uit Quito, Ecuador van wienkenienkenepal - WaarBenJij.nu

Beeste in de jungle

Door: Webmaster

30 Januari 2009 | Ecuador, Quito

Ola!
Jaaaaa, we hebben de jungle overleefd en zijn nu veilig terug in Quito. Wel met een tas vol natte/vochtige kleren (niks droogt echt in de jungle) en onder de onder de muggenbulten (ondanks deet...maar kheb mn malariapillen trouw genomen :P). Goed over de jungle dus. Afgelopen maandag met het vliegtuig vanaf Quito naar Lago Agrio. Het was 25 min vliegen dus echt alleen maar opstijgen en weer landen... In lago agrio werden we opgewacht door de gids van onze lodge en ook de auto stond al klaar. Samen moet nog 1 nederlandse, 2 zwitsers, 2 zweden en 1 australier ging het richting de lodge. Eerst 2 uur met de auto daarna nog 2 uur met de boot. Onderweg al onze eerste beesten gezien: aapjes! De lodge lag midden in de jungle (vanuit het toilet keek je zo de bush in ;)) en was verder ook erg mooi. De eerste middag begon al gelijk goed: zwemmen in een meer vlakbij en kijken naar de zonsondergang. Voordat we konden zwemmen gingen we eerst meer naar de rand (waar bomen in het water staan) om op zoek te gaan naar .... anaconda´s (=megaslang). Er scheen er daar een van 6 meter lang te zitten, en dat wilde iedereen wel zien (van mij hadden we het mogen overslaan ;)). De anaconda hebben we idd gevonden, hij lag te slapen in een holle boom. Ik heb hem alleen maar via de foto van Annemiek gezien, vond het nog net wat te snel om zelf te kijken. Vervolgens heb ik wel in hetzelfde meer gezwommen (erg gaaf!) want daar was zo diep dat alle enge beesten daar neit kwamen. De volgende dagen hebben we verschillende dingen gedaan: junglewandelingen, dorpjes & sjamaan bezocht, kanoeen, piranhavissen (bij mij beten ze niet...) en nog meer zwemmen in het meer. Tijdens de junglewandelingen hebben we vooral veel planten en bomen gezien en aan beesten vooral insecten en spinnen (mega sprinkhanen en een tarantula). Bij de sjamaan was ik de klos als ´vrijwilliger´ en ging ie met een bepaalde tak om me heen wapperen en ondertussen zingen, allemaal om slechte geesten te verwijderen. Ben nu weer helemaal gezuiverd :). Dan nog maar wat meer over alle beesten die we hebben gezien. De anaconda was een populair beest om te bekijken want de 2e dag zijn we smiddags terug gegaan en natuurlijk hadden we hem zo gevonden. Dit keer lag het beest in/op de boom te zonnen... en wij zaten op 2 m afstand in ons bootje. Ik heb gekeken, maar na een halve minuut had ik het wel weer gezien en rest van de tijd heb de andere bomen bestudeerd (ook heel mooi). Voor fotos moeten jullie bij Annemiek zijn, dat vond ik nog net wat te ver gaan. Voor de rest is het aantal slangen gelukkig beperkt gebleven, 1 kleine slang vanuit de boot. Andere enge beesten die we gezien hebben: kaaimannen! Ook van 2 m afstand terwijl de gids takjes naar ze gooide als ´aas´. De enige grote vond het niet spannend en bleef rustig liggen, de 3 baby´s vonden het wel interessant en gingen er naar happen (daar wel fotos van). Gelukkig hebben we ook minder enge beesten gezien: veel vogels, apen én roze rivierdolfijnen! De laatste heb ik ook tijden het kanoeen van 3 m afstand gezien :D.
Vanmorgen was onze laatste ochtend in de jungle en nu zijn we dus weer terug in Quito. Morgen gaan we wrs naar een (bewoonde) vulkaankrater hier vlakbij om daar 1 nachtje te slapen. Daarna gaan we weer de Andes in (Otavalo) om daar onze laatste daagjes te zijn.

Liefs,
Nienke

• 31 Januari 2009 - 08:33

Monique:

Hey Nienke,

Jeeeeeeeeeeetje, k krijg kippevel tijdens het lezen van je verhaal over die anaconda :s, vreselijk eng zeg!!!!!!!!!! Ik vind het wel super dapper van je, want jij was toch ook nogal bang voor slangen?? En dan ook nog in datzelfde meer gaan zwemmen, doodeng! Lijken me allemaal enorme spannende belevenissen. Wees voorzichtig en nog veel plezier!

Liefs, Monique

• 31 Januari 2009 - 11:17

Ramon:

haaaaaaaaaaai,

whaaaaaaaaaaaa cool:D Anaconda's:D en jij hebt er ook naar gekeken:D wat goed van je (*geeft schouderklop*;))

en kaaimannen ook gaaf:D
    en roze dolfijnen...:D (zijn daar foto's van...k heb nu echt een heeeeeeeeeeeel fout beeld voor me:P)

heeeeeeeeel veel plezier nog de laatste daagjes;)

mzzls,
    ramon

• 31 Januari 2009 - 14:50

Irene:

Ik begin nu wel heel benieuwd te worden naar de foto's... ben in elk geval blij dat jullie veilig en heelhuids terug zijn! Wat een fantastische ervaring moet dat zijn zo'n jungletocht. Enne...sterkte met de muggenbeten.
    groet (ook aan A.)
    Irene.

• 01 Februari 2009 - 12:46

Mama:

Brrrrrr, doe je het niet na dames. Ben blij dat jullie weer heelhuids uit de jungle terug zijn. Geniet nog maar even van de andere attracties van dit bijzondere land
    mama/Mieke

• 03 Februari 2009 - 11:53

Joep:

Ik wil ook roze dolfijnen zien!!! Verder zijn slangen vet gaaf en het hele oerwoud/boottochtgebeuren ook. Ben heel benieuwd naar de foto's!

• 05 Februari 2009 - 12:36

Hey Nienk,

Roze dolfijnen! Gaaf, maarja voor jou weer een reden minder om terug te gaan naar Nepal...
    Nog een goede reis, denk alleen dat je dit bericht zelf net niet meer leest.

xxx Wienk